UWAGA!

🔥📣📣📣 Już dziś kup bilet online.📣📣📣 🔥 Do zobaczenia 31.01-3.02.2023.  

Organizator:

BUDMA na XII Kongresie Stolarki Budowlanej

Podziel się

Za nami XII edycja Kongresu Stolarki Budowlanej, który miał miejsce 26 kwietnia 2022r w Warszawie. Wydarzenie to jest cyklicznie organizowane przez Związek Polskie Drzwi i Okna, z którym jako Grupa MTP współpracujemy przy projektach realizowanych dla sektora branży budowlanej. W tym roku zostaliśmy Partnerem Głównym Kongresu.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji były „Szanse i zagrożenia dla branży stolarki otworowej w dobie kryzysu i związanych z nim przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych w kontekście celów zrównoważonego rozwoju zaproponowanych przez ONZ”. Podczas 3 bloków tematycznych wystąpiło 16 ekspertów z branży stolarki budowlanej, a niemal 300 uczestników brało udział w dyskusji o szansach i zagrożeniach w dobie kryzysu oraz zachodzących obecnie przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych. Na Kongres przybyli przedstawiciele ukraińskiego  Stowarzyszenia Przedsiębiorców Rynku Okien i Fasad, którzy opowiedzieli o obecnej sytuacji w Ukrainie oraz o wsparciu dla walczących żołnierzy.

Pierwszy blok tematyczny, który rozpoczął prof. dr hab. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska,  był poświęcony obecnej sytuacji geopolitycznej i jej wpływu na funkcjonowanie branży. Kolejny wykład na temat celów zrównoważonego rozwoju ONZ i jego wpływów na funkcjonowanie branży stolarki budowlanej, wygłosił Dariusz Kryczka, Menadżer w Kancelarii EY Law w Zespole Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju, ekspert ds. energii i klimatu. Na koniec głos zabrał prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH, który omówił kluczowe rodzaje ryzyka w działalności gospodarczej.

Współczesna gospodarka w każdej dziedzinie musi brać pod uwagę zagadnienia związane z recyklingiem, ochroną klimatu i zrównoważonego budownictwa. Tym tematom był poświęcony drugi blok kongresu. Zagadnienia dekarbonizacji budownictwa, który ma nastąpić do 2050 roku omówiła dr inż. Dorota Bartosz,  dyrektor techniczna ds. budownictwa zrównoważonego w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC.  W tym bloku został zaprezentowany premierowy film dotyczący recyklingu okien PVC, zrealizowany w ramach kampanii „DOBRY MONTAŻ-BUDUJESZ DLA POKOLEŃ” z udziałem jej ambasadora – Pawła Orleańskiego.

Ostatni blok tematyczny był poświęcony sprzedaży oraz  marketingowi przyszłości. W debacie udział wzięli wiodący eksperci z marketingu branżowego, którzy wypowiedzieli się na tematy: jak zdefiniować przyszłe kanały sprzedaży – czy digital zastąpi sklepy stacjonarne, czy inflacja wpłynie na sprzedaż produktów oraz, w jaki sposób komunikować i budować markę w czasie kryzysu. Prelegentami byli: Magdalena Cedro-Czubaj – Dyrektor Marketingu Grupy Oknoplast, Członek Zarządu Związku POiD, Katarzyna Kozłowska – Kierownik Działu Marketingu KRISPOL, Janusz Komurkiewicz – Członek Zarządu FAKRO, Prezes Zarządu Związku POiD, Agnieszka Mazur – Dyrektor Zarządzający Marketingiem Globalnym, WIŚNIOWSKI oraz Artur Pęksyk – Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu PORTA KMI POLAND. Dyskuję moderował Grzegorz Turniak – uznany mówca, mentor i networker.

Podsumowaniem każdego bloku była dyskusja panelowa. Niezwykle intensywny dzień zakończyła uroczysta gala, podczas której zostały wręczone nagrody i wyróżnienia branżowe.